Blog

BEYAZ ETİN SAĞLIĞA FAYDALARI

Kaliteli protein, düşük yağ ve sindirimi kolay beslenme deyince akla ilk gelen besinlerden biri şüphesiz beyaz ettir.

BEYAZ ETİN SAĞLIĞA FAYDALARI.

Tavuk, hindi ve balık tüketmek dengeli beslenmede çok önemli bir tutmaktadır. Kırmızı ete göre daha ucuz olan beyaz et iyi pişirilmesi ve organik olması koşuluyla kalp ve damar sağlığı bakımından daha sağlıklıdır.

Balıkların ağır metal (cıva) içerme olasılığını göz önünde bulundurarak aşırı tüketilmesi konusunda dikkatli davranılmasını da hatırlatarak neden beyaz et tüketmemiz gerektiğine geçelim.

Balık omega-3 yağ asidi bakımından zengin kaynaklardan biridir. Omega-3 yağ asidi kalp sağlığını korur, kolesterolü düşürür ve sinir sistemini desteklemektedir.

Balık Alzheimer hastalığının önlemede önemli bir besindir. Ayrıca zekâ gelişimini ve hafızayı destekleyici besin ögelerini içermektedir.

Fosfor bakımından oldukça zengin olan balığı tüketerek göz hastalıklarına yakalanma riski azaltılabilir. Gözlerin daha sağlıklı çalışması sağlanabilir.

Düşük yağ ve kaliteli protein içeriği açısından ağırlık yönetiminde oldukça önemli bir yer tutar.

Çiğnemesi kolay olduğu için sindirimi de kolay olan beyaz et hazımsızlık ve şişkinlik sorunu yapmaz.

 Vücutta depolanamayan ve günlük olarak vücuda yeteri kadar alınması gereken B vitaminleri bakımından oldukça zengindir.B vitaminleri; katarakttan cilt rahatsızlıklarını önlemeye, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinden halsizliğin azaltılmasına, sindirimin düzenlenmesinden migrenin azalmasına kadar pek çok işlevi vardır.

Kalsiyum, D vitamini, B 12 vitamini, demir ve omega-3 bakımından zengin olan beyaz etler kemiklerin gelişmesinde ve güçlenmesinde de oldukça önemlidir.

Özellikle tavuk çorbası bağışıklığın güçlendirilmesi ve solunum yolu enfeksiyonu ya da soğuk algınlığı gibi hastalıkların daha kolay atlatılmasına yardımcı olmaktadır.

Tavuk ve hindi eti; vücudu yenileyen, hücreleri onaran ve kanser risklerini azaltan selenyum mineralibakımından da oldukça zengindir.

Kilo denetiminizi sağlamak, kalp ve damar hastalıklarınızın semptomlarınızı azaltmak, kolesterol seviyenizi düşürmek için uygun şekilde pişirilmiş beyaz eti tercih edebilirsiniz. Tüketeceğiniz etin fırında, ızgarada ya da haşlanmış olmasına dikkat ederek uygun porsiyonlarda tüketebilirsiniz.

Stj. Dyt. ASLINUR ŞENER

Tabldot Yemek İhtiyacınız İçin Bizimle İletişime Geçebilirsiniz.